Shell-stasjoner over hele landet står klare til å ta imot kunder på vei til påskefjellet. På Shell Værnes er målet å samle inn 2100 kroner til Røde Kors, gjennom salg av Kvikklunsj og Solo.

Få ting gir den samme påskefølelsen som Solo og Kvikk Lunsj i ryggsekken på fjelltur. Det er kanskje derfor vi nordmenn spiser 20 millioner Kvikk Lunsj og drikker fem millioner liter Solo – og det bare i påsken. Gjennom en god pakkepris på Solo og Kvikk Lunsj, donerer Shell i april fem kroner per salg til den humanitære foreningen Røde Kors og deres arbeid for å gjøre påsken litt tryggere.

Shell Værnes fyller hyllene

Shell Værnes er en av 200 Shell-stasjoner som bidrar til kampanjen, og har de siste dagene fylt opp hyllene med Kvikk Lunsj og Solo til den store gullmedaljen. - Det er veldig gøy å få være med på en slik kampanje! Solo og Kvikklunsj vil jo folk handle uansett, men det føles godt å støtte røde kors samtidig, sier daglig leder Therese Reberg.

Donerte en kvart million i 2015

Det er ikke første gang Shell donerer penger til Røde Kors. I 2015 samlet stasjonene inn en kvart million kroner på samme kampanje. - Røde Kors gjør en fantastisk jobb og bidrar blant annet i henteoppdrag og søk etter savnede personer i påskefjellet. Dette ønsker vi å støtte oppunder og håper å samle inn et enda større beløp i år, forteller Camilla Ihle Christiansen, kategorisjef for kioskvarer i Shell.

Shell donerer 5 kroner per salg av Solo + Kvikk Lunsj på alle Shell-stasjoner 4.-30.april.