Coop Marked Tydal oppfordrer kundene til å hente pakkene sine

Nordmenn handler stadig mer i nettbutikker, og ifølge Statistisk Sentralbyrå vokser netthandelen med 15 prosent i året. Dette merkes godt av de ansatte ved Coop Marked Tydal, som har både post i butikk og PostNord.

- Vi nærmer oss årets desidert mest travle uker i posten, og står klare til å hjelpe kundene våre med å sende og levere ut brev og pakker, sier butikksjef Bjørn Øien.

Black Friday og Black Week er høysesong for netthandel, med Black Friday den 23. november som den største netthandelsdagen. - De fleste norske nettbutikker har i snitt ca. fire til seks virkedager på utlevering til kunde, og vi forventer stort trykk mot slutten av neste uke. Det fyller seg fort opp i hyllene, og vi merker godt endring fra år til år at folk handler stadig mer på internett, sier Øien.

I Coops butikker med Post i Butikk og PostNord regner man med at det i perioden fra Black Friday og frem mot jul vil bli levert ut 2,4 millioner pakker. Dette er en økning i pakkevolum på hele 30 prosent sammenlignet med samme periode i fjor.

- Vi vil gjerne få oppfordre kundene våre om å hente pakkene så snart man får hentelapp eller melding på mobilen om at pakken er ankommet butikken. Når pakkene hentes raskt, får vi bedre plass i hyllene. Da blir det lettere for oss å finne frem blant pakkene og vi kan gi bedre og mer effektiv service i juletrafikken som snart står for tur, sier Øien.

Gode tips til deg som skal hente eller sende brev og pakker: • Hent pakken så fort som mulig. • Ha hentelapp eller hentekode klar når det er din tur. • Husk legitimasjon om du skal hente en pakke som krever det. • Ha pakkene klare dersom du skal sende. Kjøp gjerne adressekort på nett. Husk riktig adresse og å bruke god emballasje. • Unngå rushtidene om morgenen og på ettermiddagen om du kan det. • Vær blid i køen. Det smitter på de andre og gjør ventetiden kortere.

Kilde: Posten