For syvende gang ble det delt ut en pris til årets reiselivsbedrift i Trøndelag.

– Prisen deles ut til en bedrift som skiller seg ut ved å ha det lille ekstra, blant annet innen sitt vertskap, eller som gir de besøkende en helt spesiell opplevelse, skriver Trøndelag Reiseliv i en pressemelding.

Suksessen skal kunne måles i antall gjester eller økonomiske tall og i så stor grad som mulig kunne leve opp til prinsippene for bærekraftig reiseliv. Tidligere års vinnere inkluderer blant annet Rypetoppen Adventurepark i 2016 og Stokkøya Sjøsenter og Strandbaren i 2014.

I år var det Crazy Coyote Events som stakk av med prisen. Crazy Coyote Events ble etablert for mer enn 10 år siden, og har i løpet av disse årene bygget bedriften sten for sten.

– Kandidaten viser til en solid drift med flere ben å stå på. De har gradvis utvidet sitt virksomhetsfelt, og bruker sitt spekter over hele Trøndelag. Crazy Coyote Events er i dag en synlig totalleverandør av aktiviteter og Events i Midt-Norge med stor lokalkunnskap om Trøndelag. De kan jobbe med tilrettelegging, logistikk og transport rundt ulike arrangement med overnatting, bespisning og aktiviteter i regionen, skriver Trøndelag Reiseliv.

Juryen i år har bestått av Hilde Lyng fra NSB, Anna Cecilie Brustad Moe fra NHO Trøndelag, Aud Herbjørg Kvalvik fra Innovasjon Norge, Petra Sestak fra Trøndelag Reiseliv, Odd Arne Bratland fra Trøndelag Fylkeskommune og Kirsten Schultz fra Midtbyen Management

– Bedriften er inkluderende og løfter «trøndelaget» i flokk. De er en drivkraft når det gjelder samarbeid, og samhandler med både små og store trønderske reiselivsaktører, og engasjerer kompetansemiljøet ved NTNU. De er innovative og følger til enhver tid med på hva som er trenden i markedet. Bedriften har stadig utviklet nye opplevelser, blant annet satser de i dag på matopplevelser i sine aktiviteter. De leverer opplevelser i meget høy kvalitet, er profesjonelle, serviceorienterte, og har alltid kunden i fokus, står det i juryens begrunnelse.