SJ Norge har de mest fornøyde kundene for fjerde gang i 2023. Det viser tall fra årets kundeundersøkelse.

Togselskapet scorer best av alle operatørene på renhold, ombordpersonalet (service), informasjon ved avvik og samlet tilfredshet.

At selskapet har klart å forbedre mye på området «informasjon ved avvik» er noe leder for kvalitet og sikkerhet Børge Lein er svært fornøyd med.

– Dette er vesentlig for å få flere fornøyde kunder fremover. Forbedringer vi har tatt tak i på dette området har blitt verdsatt av kundene og har gitt oss en score som er seks poeng høyere enn i fjor, sier han og legger til at SJ Norge nå ligger ni poeng over gjennomsnittet i Norge på «informasjon ved avvik».

Til tross for et år med mange store utfordringer for selskapets togtrafikk, får SJ Norge en totalscore på 83 av 100 i målingen.

– Er det noe som påvirker kundene, så er det avvikssituasjoner, som den vi har hatt i år med Randklev bro etter stormen Hans, sieer han og trekker samtidig frem viktigheten av å ha Rørosbanen som avlastningsbane for godstransporten.

Hør radiointervju med Børge Lein her: