Berg, som starter i nyjobben 1. august, vil få ansvar for markedsføring av trønderske opplevelser i det norske og utenlandske markedet, samt videreutvikling av den nye merkevareplattform for reiselivet i Trøndelag.

– Det skjer mye spennende i Trøndelag de neste årene, blant annet arrangeres det Bocuse d´Or 2024, Ski-VM 2025 og Nasjonaljubileet 2030. Aina blir et viktig ledd i dette arbeidet. Med sin kompetanse fra kultursektoren, vil hun bidra til en positiv utvikling og gi vårt markedsføringsarbeid nye impulser, sier reiselivssjef Petra Sestak-Flagestad i en pressemelding.

Berg kommer fra stillingen som markedskoordinator i Museene i Sør-Trøndelag (MiST), hvor hun koordinerte markedsarbeid for de ulike museene i selskapet.

Hun har også bakgrunn som markedskonsulent i Sirkus Shopping, og jobbet med markedsføring og kommunikasjon både i Norges Geologiske Undersøkelse (NGU) og NTNU.

Hør intervju med Aina Berg her: