- Vi er utrolig stolte over å være finalist til Årets Markedsfører 2022. Finaleplassen er i seg selv en seier for en liten aktør med knappe medieressurser i et særs krevende marked, sier meieribestyrer Trond V. Lund.

Årets Markedsfører fremmer markedsføringsfaget og kåringen vurderer både markedsavdelingen og byråarbeidet. Prisen deles ut av Markedsføringsforeningen i Oslo (MFO) i samarbeid med Markedsforbundet.

- Årets markedsfører er en prestisjefylt og anerkjent pris som de siste 23 årene har fremmet helheten av arbeidet til markedsavdelingen, sier daglig leder i MFO, Ida Cecilie Wille i en pressemelding.

Foto: TOM GUSTAVSEN

Verdistyrt merkevareledelse

Rørosmeieriet er finalist først og fremst som følge av sitt arbeid med å bygge en sterk merkevare og posisjon med både kundeorientert og strategisk forankring.

– Vi ser på markedsarbeidet som en del av alt vi gjør på Rørosmeieriet. Vi skal henge sammen fra innsida og ut og merkevarebygging handler like mye om kvalitetsrutiner i produksjonen som det handler om pakningsdesign.

– Vi kaller det verdistyrt merkevareledelse. I 2022 gjorde vi også noen tydelige og innovative markedstiltak som har blitt lagt merke til, bla. åpnet vi dørene og vi tilbyr omvisning, opplevelser og meieriutsalg for gjester og bedriftskunder, forteller Lund.

Finale 23. mars

23. mars skal finalistene Rørosmeieriet, Amnesty, Obos og Vipps presentere hvert sitt bidrag på en fagkonferanse før Årets Markedsfører 2022 kåres. Fjorårets vinner var Bufdir og Atyp.

Premie verdt 1 million

Vinneren av Årets Markedsfører 2022 får synlighet til en verdi av én million kroner gjennom Schibsted.

- Finaleplassen er i seg selv en enorm anerkjennelse til Rørosmeieriet, men om vi vinner så vil premien selvfølgelig ha stor betydning for vårt relativt lille mediebudsjett. Det vil gi oss en skikkelig skuv for videre vekst, sier meieribestyreren.

Hør intervju med Trond V. Lund her: