– Samanlikna med mange andre land i Europa lar vi flyplassane i Noreg bere ein større del av kostnadane knytt til flysikringstenestene, særleg dei såkalla innflygingstenestene. Eg vil foreslå å flytte nokre av desse kostnadane, slik at dei flya som berre flyg gjennom det norske luftrommet må dekke ein del som er meir lik det dei møter i andre land. Det vil styrke norsk luftfart, sier Dale.

- Med dette er vi i gang med gjennomføring av Jeløya-plattforma sin ambisjon om å restrukturere luftfartsavgiftene for å sikre auka konkurransekraft.

Samferdselsdepartementet vil sende forslaga til endring av avgiftene på høring i løpet av januar.

Departementet vil også foreslå avgiftsendringer som styrker grunnlaget for de kommersielle distriktsrutene.

– Eg vil foreslå å innføre fritak frå plikta til å betale for inntil 6 tonn av den vektbaserte startavgifta. Dette vil styrke konkurransekrafta til dei lettare flya som operere dagens distriktsruter. Dette forslaget vil styrke grunnlaget for kommersielle flygingar i distrikta, sier Dale.

I høringsforslaget vil Samferdselsdepartementet høre et alternativ med fritak for 3 tonn og et forslag med fritak for 6 tonn. Fritak fra startavgiften tar departementet sikte på å innføre så raskt som mulig. - Flytting av flysikringskostnadene blir trolig gjennomført fra 1. januar 2020, da tredje referanseperiode av det felleseuropeiske systemet for effektivisering av flysikringstjenestene trer i kraft, heter det i ei pressemelding fra Samferdselsdepartementet.

Samferdselsminister Jon Georg Dale vil bedre lønnsomheten for kommersielle flyruter i distriktene. Foto: Marit Langseth