Redaktøren i Selbyggen følger utviklingen nøye.

Medie-Norge sliter. Det kuttes i stillinger og annonsekronene krymper. Selbyggen holder imidlertid koken.

I 2015 var Selbyggen den avisa som økte mest nord for Dovre. Redaktør Bodil Uthus forteller at det strømmet til 150 nye abonnenter i fjor, og hun tror en bevisst satsning mot ungdom og unge utflyttere er noe av årsaken.

- Blir nok en satsing

Uthus, som for øvrig går av med pensjon neste år, sier det er viktig at leserne ikke vet hva som er i avisa før de åpner den. Det kan være en utfordring i en tid der Facebook og sosiale medier for mange er en hovedkilde til nyheter.

- Det er klart at vi må ta Facebook på alvor. Vi har ikke hatt en bevisst satsing på det og jeg mener vi må verne om papiravisen. Det blir nok likevel en satsning på Facebook og nettavisen vår, sier Uthus.

Hør intervju med Selbyggens redaktør i avspilleren nedenfor: