Til nå har pasienter kommunisert digitalt med Røros legesenter gjennom Helserespons. Denne løsninga har vært mye omdiskutert det siste året, og legesenteret har nå valgt å kutte ut denne og går over på Helsedirektoratets portal for digital kommunikasjon, kjent som Helsenorge.no

Sikrere kommunikasjon

Gjennom Helsenorge.no vil den digitale kommunikasjonen med legesenteret bli sikrere fordi du må logge deg på enten ved bruk av BankId, Buypass eller Commfides. Tjenesten er foreløpig kun tilgjengelig for pasienter over 16 år og for deg som har fastlege ved Røros legesenter. Du vil motta svar i løpet av fem virkedager.

Gode grunner for å bruke Helsenorge.no

Spare tid. Pasienten vil kunne oppleve et mer tilgjengelig og brukervennlig legekontor. Slipper telefonkø. Enkel timebestilling. Reseptfornyelse. Økt personvern. Lege og pasient kan trygt utveksle helseinformasjon uten å bekymre seg for at informasjonen kan komme i hendene på uvedkommende. Fleksibelt. Kontakt fastlegen når du selv ønsker. Gratis for pasienten. Det medfører ingen kostnader for pasienten å benytte tjenesten. Mulighet for å bruke eKonsultasjon der det foreligger kjente problemstillinger.

Les mer om hvordan du logger deg inn på vår side: https://roros.kommune.no/helse-og-omsorg/legesenter-og-legevakt/

Det er viktig at du oppretter en bruker inne på Helsenorge.no for å få full tilgang til tjenesten og at du oppgir kontaktinformasjon slik at du mottar varsler på tilbakemeldinger fra fastlegen din.